خواص بادام تلخ برای پوست و مو
نوشته شده توسط : salamati

آیا میدانید که بادام به عنوان “پادشاه آجیل” شناخته میشود؟ بادام سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که آن را به یک منبع تغذیه قوی تبدیل میکند! بنابراین، این مسئله تعجب آور نیست که روغن گرفته شده از این مغز به دلیل مزایای بینظیر آن برای مو ، بدن و پوست بسیار محبوبیت دارد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که موهای سست و شکننده ای دارید و با ریزش مو، شوره سر، موخوره و … دست و پنجه نرم میکنید و اگر از مصرف دارو های شیمیایی برای رفع این مشکلات خسته شده اید و نتیجه ای نگرفته اید به شما توصیه میکنیم از روغن بادام تلخ برای روغن تراپی مو های خود استفاده کنید.

درمان ریزش مو، رفع شوره سر و از بین بردن خشکی موها کار سخت و پیچیده‌ای نیست و به راحتی با روغن بادام تلخ امکان‌پذیر است.

اکثرا خانم‌ها به زیبایی اهمیت بیشتری میدهند و دغدغه زیبایی پوست و موی خود را دارند. در پاسخ به این دغدغه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که علاوه بر قیمت بالا ممکن است عوارض غیرقابل پیش بینی در پی داشته باشد.

 روغن بادام تلخ میتواند جایگزین مناسبی برای محصولات گران‌قیمت و شیمیایی باشد. روغن بادام تلخ فواید ویژه ای برای سلامتی پوست و مو دارد،

 

توجه داشته باشید که روغن بادام تلخ سالماطور فقط به صورت موضعی و برای استعمال خارجی به کار میرود و مصرف خوراکی ندارد در همین راستا سالماطور قصد دارد در این مقاله به بررسی  فواید و خواص روغن بادام تلخ بپردازد.

ژل لاغری موضعی هات چیلی تایوان

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری و موضعی بدن

کرم لاغری موضعی و بدون حساسیت برای لاغری و چربی سوزی

درمان سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی

لاغری شکم و پهلو و سایر اندام بدن با ژل لاغری شکم و پهلو

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری

این اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

کرم برنزه فلورسان ساخت کشور روسیه است.

تفاوت روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ چیست؟

بادام نوعی آجیل و یکی از مغزهای مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها به کار برده میشود و با توجه به درخت آن میتواند تلخ یا شیرین باشد. درخت بادام یک درخت کوچک است که تا ارتفاع 4 الی 10 متر رشد میکند. درخت بادام تلخ اغلب دارای شکوفه هایی به رنگ صورتی میباشد و از نظر ظاهری بادام تلخ و شیرین درکل شبیه هم هستند با این تفاوت که دانه بادام تلخ از نظر اندازه کوتاه تر و پهن تر از بادام شیرین است. بادام تلخ طی فرآیندی به روش پرس سرد روغن گیری میشود و 50% این روغن از سه ماده اساسی 50% روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوزید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است و 50% باقی‌مانده این روغن هم حاوی چربی تک غیر اشباع و ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ رایحه ی بسیار تندی دارد و تلخی بوی آن کاملا قابل تشخیص است. این روغن را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید چون به خاطر کم بودن میوه آن گاها با روغن هسته هلو و زرد آلو مخلوط میشود که ممکن است کارایی مناسبی نداشته باشد. بادام تلخ به عنوان داروی بی حس کننده موضعی به دلیل خاصیت مخدر و مهار کننده ای که دارد به عنوان دارویی برای سرفه و ضد خارش استفاده میشود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد که روغن بادام تلخ دارد  این است که برای انواع پوست مناسب است.





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: